Alweer een avondje sleutelen erop zitten. Op de avond van tweede paasdag stond vooral de benzineleiding (en het losmaken van de remschijfborgmoer) op het programma. De moeilijkheidsfactor zit hier vooral in de plaats waar zich dit bevindt.
Maar opvallend genoeg ging dit redelijk eenvoudig. De slangklemmen bleken een iets moeilijker probleem. één daarvan moesten we al afschrijven. De andere gingen redelijk tot goed vast, en daarmee was de nieuwe benzineleiding weer een geheel.
Voor de remschijfborgmoer kwam speciaal de ''oude meester'' even over. Het verhaal van tikje erop, kleine beiteltje, linksom slaan……ging vroeger ook zo, klopte helemaal.
Het moertje wat helemaal naar de klote was, is er zonder geluid en vloeken uitgetikt.Ben zelf snel aan de slag gegaan om de remklauw los te beuken. Zat toch ietwat vast. Maar na wat grof mokergeweld gaf hij zich over. Hiermee kunnen we de schijven laten ''afdraaien'', zodat ze weer lekker -zonder dat het stuur uit je handen slaat- rembewegingen gaan voortbrengen.
Het moertje wat helemaal naar de klote was, is er zonder geluid en vloeken uitgetikt.Ben zelf snel aan de slag gegaan om de remklauw los te beuken. Zat toch ietwat vast. Maar na wat grof mokergeweld gaf hij zich over. Hiermee kunnen we de schijven laten ''afdraaien'', zodat ze weer lekker -zonder dat het stuur uit je handen slaat- rembewegingen gaan voortbrengen.
Met deze werkzaamheden bleek de avond alweer vervlogen. Nog even een naar waarschijnlijkheid carrosserieboutje vervangen. Dit bleek ook al weer een irritant proces te worden. Op sommige plekken kun je gewoon niet bij. Maar met 2 sleutelaars komt alles toch weer goed.
Technisch gezien, hebben we nog 1 lekkage op te lossen. Ergens bij de radiator druppelt er gifgroene koelvloeistof.
Technisch gezien, hebben we nog 1 lekkage op te lossen. Ergens bij de radiator druppelt er gifgroene koelvloeistof.
Ook nog even onder de auto geïnspecteerd. Dit moet nog wel 7000 km mee kunnen. Alleen de stofhoezen van de achterschokbreker bleken afgebroken. En lagen bij beide zijden los te liggen. Mart had hier al snel een passende oplossing voor. Is het een afkeurpunt ? Nee……? Weg ermee dan.
Dus hebben we deze vakkundig afgeknipt. Ziet er ook weer een stuk beter uit. En de Bmw wordt steeds minder zwaar. Het motto, wat we niet nodig hebben halen we eraf en gooien we weg.
Volgende week maandag klappen we er weer op…..
Keep on reading, rain or shine
Geen opmerkingen:
Een reactie posten