woensdag 13 juni 2012

Zo goed als klaar

Even een korte update omtrent de stand van zaken, niet vanwege een writers block, maar puur wegens tijdgebrek; Real men are busy. Maar .. we zijn zo goed als klaar voor de introductiedag zaterdag as. Gisterenavond weer goed bezig geweest alhoewel niet al onze plannen uitvoerbaar bleken. Ondanks het feit dat we met grote boren en ijzeren staven in de einddemper van de uitlaat hebben zitten rauzen, heeft het jammer genoeg niet geleid tot de gewenste geluidstoename. Omdat we geen tijd meer hebben om de slijptol in de uitlaat te zetten, laten we dit projectje toch maar voor wat het is. Op zich komt er al wel een mooi geluid uit de pijp maar we hadden graag een zeven op de schaal van richter gehaald.

John had ’s middags de Beamer al gewassen, gestofzuigd (doet ‘ie thuis nooit) en de verstralers afgesteld. Verder hebben we  de voorspoiler en achterbumper voorzien van een zwarte rubberen mat tot op de grond wat er erg ruig uit ziet, de letters op de banden wit gepaint, ruimte gemaakt voor de koelbox op 12 volt en de olie bijgevuld. 



Inmiddels heb ik ook het geschorste kenteken weer op naam gezet en de goedkoopste verzekering afgesloten die ik kon vinden; bij de  Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam. Jawel, die van die rookworsten alhoewel in  tegenstelling tot de naam doet vermoeden deze worst tegenwoordig nog maar zelden echt ouderwets in een rookkast boven houtsnippers wordt gerookt. Allemaal nep dus, maar goed, qua verzekering is de HEMA dan wel weer zo’n vijf eurootjes per maand goedkoper dan de gemiddelde andere verzekeraar. Dus alleen zaterdag voor vertrek de banden nog even op spanning zetten en dan tijdens de ca 230 kilometer naar Westerbork hopen dat alles weer tip top in orde is. Team 10 heeft er in elk geval vertrouwen in en is zeer beniewd naar alle creaties van de overige teams.

Door: Martin


Hoezo Real Men are busy? Heb ik net bovenstaand veslagje op de blog geknalt, krijg ik toch ook nog een mail van John met zijn versie van gisteravond. Nou ja, dan deze keer twee verslagen:

Gisteren hadden we beide zin om er flink tegenaan te klappen. Immers de Beamer voelde goed en klonk als vanouds (zie vorige blog), na enkele weken op de intensive care bij DUN LEE.
Er is eerst eens even zwaar gestofzuigd in het zenuwcentrum (lees interieur). De eierschalen en andere zooi van vorig jaar moesten nu eindelijk maar eens opgeruimd worden. Ook een snelle wasbeurt met afwasmiddel en schuursponsje was aan de orde. Het hele spul knapt zienderogen op. Daarna de schijnwerpers en daylighter afgesteld. We kwamen er vorig jaar achter dat vooral de motorkap sterk verlicht was in de donkere tunnels van Noorwegen. Maar die staan nu fier rechtop en ze doen nog alle 3. Ook de bedrading van de versterker weggewerkt en de accu (bedankt LEE) vastgezet. Kon alleen de originele bout niet meer vinden. Dus boutje moertje, waarbij het moertje nu onder de auto vastgezet is. Zo kan het ook, het zit vast. En ja hoor, daarna vindt ik het originele boutje. Hup weg ermee….. 

Dan de uitlaat. We hebben grote plannen maar ook grote twijfel. Naar verwoede boorsessie's, laten we voor wat het is. Met het materiaal wat we voorradig hebben is het niet mogelijk om iets fatsoenlijks te realiseren. Ook het ontbreken van een brug is hierin een NO GO. Hij heeft al een mooie sound.
Dan verder met de voorbumper. Door verwoede sleeppogingen om -al weer een paar maanden geleden- de boel uit de stront te trekken is deze zwaar beschadigd geraakt. En dit moeten we dus optisch weer netjes krijgen. We hebben hierbij gekozen voor een rubberen mat tot aan de grond aan de bumper te schroeven. En schroeven dat werd het. Gewoon ordinair parkers die je normaal gebruikt voor gipsplaat en uw mdf kastje vast te schroeven. Gewoon omdat het kan. En…..het staat hem GOED, zoals Nostradamus de groene broek goed stond. Het stond hem zo goed, dat we het achter ook maar gelijk gemonteerd hebben. Het resulteert in een rat/dtm/low look.

Nog enkele details en discussie over het vastzetten van de wat kiertjes is het top-af. Volgens Mart is de oplossing hiervoor eenvoudig; seconde-lijm van de action…………ik laat me verassen. Ik hoop alleen dat de nieuwe waterpomp en thermostaat niet van de action komen.
De letters op de banden zijn weer netjes wit. Achter het gerenommeerde merk Michelen 215/17/45 slofjes. En voor de winter FULDA's. Niet echt een flashy merk, maar profiel van lekker grof/hard/goedkoop rubber. Dit moet zorgen voor overstuur op de -door de organisatie beloofde onverharde wegen-.
Dan nog een klusje, het ''inbouwen'' van de ….ja ja…..koelkast. Nou ja koelbox dan. Gewoon met de handzaag, hup het interieur kort zagen. Lekker koel pilske na elke rit dat is de gedachte gang.


Zaterdag gaan we voor de echt -SHAKE DOWN- van de auto. Hierbij gaan alles nog even checken en zijn we wonderbaarlijk toch gereed voor de run……
Zaterdag avond staat het blogje bol van de resultaten.

Door: John

Geen opmerkingen:

Een reactie posten