donderdag 18 april 2013

Fast and Loud

John zijn scheermesje is wel erg aan vervanging toe, was het eerste wat ik dacht toen ik gisterenavond de loods binnen liep. Maar halverwege de avond bleek dat het toch een bewuste keuze was. Maar daarover later meer. De binnenautoarchitect was ook al weer aanwezig om ons opbergmeubel af te maken. Ik had de 12 volts koelbox nog even opgemeten, zodat die daar straks  perfect in past. In het midden komt het 27MC bakkie en nog wat van dat spul en dan houden we aan de andere zijde nog ruimte over voor andere spullen. Gaat helemaal goedkomen.

Zoals voorgaande klusavonden ben ik wederom met rollers en kwasten in de weer vanavond. De motorkap nog maar een laag zwart en zelfs eerst wat licht opgeschuurd deze keer. “Zal ik heel de voorkant gewoon zwart verven?” roep ik naar John. “Ja, doe maar, alleen niet de koplampen!” repliceert hij van achter uit de loods. En zo geschiedde. Even later concluderen we dat de Beamer er weer iets ruiger uit ziet zo. En nadat ik de buitenspiegels nog een likje rood heb gegeven, ga ik eens kijken hoe het uitlaatproject van baardmans verloopt.


De flexibele uitlaatpijp zit er mooi omheen. John is druk doende met de oude rubbers, tapeinden en een nieuw te vervaardigen beugel. Zagen, slijpen, boren, buigen, passen en meten. Het gebeurt allemaal. Fast and Loud, Gas Monkey style is het thema van vanavond. Fast and Loud is één van onze favoriete TV programma’s over Gas Monkey garage in Texas. Ook een paar bebaarde gasten met een obsessie voor gave auto’s.

En over apen gesproken, daar komt meteen de aap uit de mouw voor wat betreft John zijn baard in wording. Hij wil ook een Gas Monkey style beard. Nu maar afwachten welke het zal worden, die van Richard of die aanzienlijk langere van Aaron.

Ondertussen hangt ook de uitlaat in de beugel. “Geef even steeksleuteltje 15” zegt John. Hij heeft zijn schitterende “snap on” look-alike toolbox weer meegenomen waar werkelijk alles in zit qua gereedschap, behalve … steeksleuteltje 15 dus. Het vastzetten van de beugel wordt dus uitgesteld tot de volgende klusavond (over twee weken) maar al met al hebben we weer een hoop werk verzet vanavond. Fast and Loud dus.

Door: Martin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten