donderdag 28 juni 2012

Beter laat dan nooit

Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Zondag jl. schreef ik het volgende:

Terwijl ik op Ibiza geniet van mijn (naar mijn mening) welverdiende vakantie besefte ik mij gisteren ineens dat John zijn uitzicht minder spectaculair moest zijn dan het mijne. Immers, terwijl ik geniet van de mooiste baaien en strandjes onder het genot van een drankje, weet ik dat John op zaterdag een afspraak had bij onze sponsor Leo van autobedrijf van Boxel en dus waarschijnlijk naar een lekkende pakking stond te kijken.

En toen ik gisterenavond op een terrasje voor het eerst in dagen een gratis wifi signaal wist op te pikken stonden de avonturen van John in Galder al uitgebreid in mijn mailbox. Helaas is wifi in het noorden van Ibiza net zo slecht als de animatie 's avonds hier in het hotel dus het blogje kan waarschijnlijk pas volgend weekend geplaatst worden.

Stipt om 09.00 ging de Beamer de brug op. Het thermostaathuis werd verwijderd en al het koelvloeistof vloeide weg. Uit onderzoek bleek dat de rubber pakking erg broos was. Dit veroorzaakte de lekkage. Leo heeft er wel iets voor. Een soort vloeibare pakking die binnen no-time veranderd in een soort rubber. Na een klein uurtje zit de boel weer in elkaar en kan er weer 4 liter koelvloeistof in. Maar goed dat Leo ons sponsort anders waren we al een vermogen kwijt geweest alleen aan koelvloeistof. De eerder door ons ingekorte benzineslang bij de tank, waarvan John twijfelt of die de gehele Run zal blijven zitten, blijft toch gewoon zitten. Volgens de monteur van Leo zit die toch goed en hij lekt niet meer. John heeft nog wel een andere slang ontdekt die nog vervangen moet worden. Handig als je soms de auto op een brug hebt staan in plaats van opkrikken en eronder kruipen.

John heeft nog een avondje geklust en een ontstoorder tussen de versterker gezet omdat we toch weer last hadden van een irritant brommetje tijdens de rit naar Westerbork vorige week. De rubberen mat voor vernieuwd en achter bijgesneden. Die waren hier en daar gescheurd na de rit vorige week.

Dus toch allebei flink gezweten, John vanwege hard zwoegen in de loods en ik vanwege hard vakantie vieren in 30 graden celsius bedenk ik me terwijl ik mijn eerste pilsje voor vandaag bestel aan de strandbar. Het is immers al 11.00 uur.
 

Door: Martin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten