's Morgens de auto uit de garage gereden en ik was zeer
benieuwd hoe het allemaal zou verlopen. Was wel een beetje spannend na alle toestanden. Maar de
laatste weken leken de puzzelstukjes op zijn plaats te vallen. Ik reed naar Mart vanuit de loods met mijn Bo als bijrijder.
De avond ervoor wilde ze perse de “raceauto” mee gaan ophalen. (als zij dit
soort dingen nu al leuk vindt, dan wordt het een rally-rijder pur sang. Van wie
zou ze het toch hebben).
Mart kwam al na buiten toen ik de auto pontificaal op de
parkeerplaats draaide. In zijn een knijpfles Dasty ( het onovertroffen action
merk voor het betere ontvetwerk) en ultra kleine tubes met secondenlijm. Kijk
dit heeft de Bmw echt nog nodig. Het was bedoelt voor het vastzetten van de
laatste loshangende “flapjes” van de rubber voor en achtermat aan de bumpers. Na
ongeveer een kwartier zaten het meeste wel vast. Inclusief zijn vingers. De
vellen lijm waren er s’avonds nog niet af. Maar het gaat om de “drive” om nog
snel even iets te fixen. Prachtig, zo hoort het.
Op weg naar Westerbork bleek al snel dat er toch nog een heel
klein trillingkje in de bmw achter was gebleven. Acceptabel, maar bij 110 zit er
gewoon nog iets.
Dat betekend dus gewoon op de snelweg lekker 140 aanhouden.
Doorrijden met dat ding, en daar zijn we ook het beste in. Met deze snelheid
spint het 6 lijntje heerlijk. Wie had gedacht dat het motortje en automaatbak
weer zo heerlijk kon draaien.
Bij de Warrel (soort buffetrestaurant in Westerbork) was het
al een drukte van belang. De organisatie kwam terwijl we de parkeerplaats
opdraaide al met uitgestoken hand naar ons toe. Hee gasten hoe is het met jullie
? Ook met leden van andere teams was er direct zoiets van; aaaa daar zijn de
mannen van de haaienbek. Kwam op mij over dat we toch een beetje bekend en
erkend waren. Natuurlijk ook nog wat gesproken met nieuwe teams. Al met al een
gezellige middag. Maar moet er gelijk bijzeggen, dat er wel meer mag gebeuren op
zo’n dag. Onderweg terug hadden we al het eea bedacht, en dat gaan we zeker met
de wedstrijdleiding overleggen. Wie weet wat daar nog uit komt.
Op de weg terug, konden we niets anders concluderen dat de
Beamer weer perfect loopt en eigenlijk gewoon heel fijn stuurt. Het is een
prettige lekkere rijdersauto. Veel mensen die een stuk in onze BMW zouden
rijden, zullen ongetwijfeld zeggen dat dit een echt fijne stuurauto
is.
Zijn er dan nog dingen te doen; ja zeker. Ten eerste moet
onze garagist toch nog even naar de waterpomppakking kijken. Hier druppelt wat
uit en dat willen we niet. De rubberen slabben moet gerepareerd worden. De
voorvelgen moeten even gecheckt worden op onbalans. En ik wil nog wat doen aan
de benzineslang die door mijzelf niet is goedgekeurd voor de lange ritten. Dit
keer mag ondergetekende het zelf en dus alleen gaan doen. Dit omdat medestijder
Mart een Ibiza revival gaat doen.
Greetingz, en tot 9 juli. Het vertrek van de
run.
Door: John
Heb net jullie blogs van 2012 doorgeworsteld en hier en daar flink gegrijnsd vanwege de zinsopbouw :)
BeantwoordenVerwijderenIk weet niet wat voor rubber jullie gebruiken maar wij hadden vorig jaar 3mm EPDM, daar zit een plaklaag aan 1 kant, werkt fantastisch !! Het is een soort dakbedekking en dat val er gegarandeerd niet af (effe warm maken met een verfbrander) dan hoef je het eigenlijk niet eens meer vast te schroeven (sprak hij enthousiast na 12.000 probleemvrije kilometers)
Momenteel zit ik nog even in Azie maar heel misschien kom ik (we) naar de start in Hardenberg.
Succes !!!
Gr. Henk en Angela
Bedankt voor de tip en hopelijk tot ziens in Hardenberg!
Verwijderen